Un grup de utilizatori ai Facebook, care nu sunt mulțumiți de faptul că date de pe profilele lor au fost folosite în reclame pe site, au primit permisiunea de a acționa în judecată rețeaua socială.
În prezent, dacă un utilizator Facebook dă click pe butonul Like al paginii unui brand al unei companii, rețeaua socială poate folosi imaginea și numele persoanei într-o reclamă cu privire la compania respectivă.
O instanță din SUA, care inițial a refuzat să avanseze procesul intentat de mai mulți utilizatori ai Facebook nemulțumiți de această situație, a revenit asupra deciziei, informează publicația The Tehegraph.
Curtea Federală din San Francisco a permis acum grupului de utilizatori să continue cu acționarea în judecată, acuzând rețeaua socială că s-a folosit de preferințele lor care au fost exploatate în scop comercial fără permisiunea lor.
Într-un documentar realizat recent de BBC, după mai multe plângeri din partea utilizatorilor, prezentatoarea Emily Maitlis l-a întrebat pe Elliot Schrage, șeful departamentului de comunicare globală despre acest tip de activitate pe site. Acesta a spus că prin butonul de Like, utilizatorul își dă consimțământul ca numele lui să fie utilizat de compania respectivă într-o reclamă de tip endorment. Facebook folosește primul amendament al SUA pentru a se proteja de această practică.
Procesul intentat de utilizatorii nemulțumiți că fotografiile și numele lor au fost folosite în reclame este primul de acest gen care a primit acordul unei instanțe judecătorești. Cazurile anterioare, care aveau la bază aceleași plângeri au fost refuzate sau au eșuat. Dacă utilizatorii vor avea câștig de cauză, asta ar însemna o schimbare majoră a felului în care Facebook face bani din produsele de marketing.
0 coment.:
Trimiteți un comentariu
Nu folosiţi cuvinte necenzurate