
Pentru unii, Samsung este prevestitorul unui model de capitalism din Asia. Ignoră înţelepciunea convenţională occidentală. Se întinde în zeci de industrii independente, de la microcipuri la asigurări. Este controlat de o familie şi ierarhizat, cota de piaţă participă la profituri şi are o structură de proprietate opacă şi încurcată. Cu toate acestea, este încă uimitor de creativ, cel puţin în termeni de îmbunătăţiri aduse ideilor altora: numai IBM ciştigă mai multe brevete în America. După ce a depăşit firmele japoneze pe care le imita odată, cum ar fi Sony, este pe cale să devină rapid versiunea Asiei emergente a conglomeratului american General Electric (GE).
Există multe lucruri de admirat la Samsung. Managerilor săi le pasă mai mult de creşterea pe termen lung decât de profiturile pe termen scurt, îşi motivează bine angajaţii, iar grupul gândeşte strategic – vizează pieţe în curs de afirmare şi pariază enorm pe ele.Pariurile puse de Samsung Electronics pe cipurile DRAM, ecranele cu cristale lichide şi celulare i-au adus porfituri generoase. În următorul deceniu grupul intenţionează să investească 20 de miliarde de dolari în cinci domenii în care sunt relativ novice: panouri solare, led-uri de iluminat cu economisirea energiei, dispozitive medicale, medicamente biotehnologice şi baterii pentru maşini electrice. Deşi aceste industrii par a fi destul de diferite unele de altele, Samsung consideră că au două lucruri cruciale în comun. Sunt pe cale să crească rapid, datorită noilor norme de mediu sau explodării cererii pe pieţele emergente. Până în 2020, grupul Samsung prezice că va avea vânzări de 50 miliarde dolari în aceste noi zone fierbinţi iar Samsung Electronics va avea vânzări globale de 400 miliarde dolari.
Titanii industriali din Coreea de Sud au prosperat în mare parte datorită legăturilor strânse cu un guvern autoritar. Băncile au fost presate să pompeze credite ieftine în chaebol-uri, care au fost încurajate să intre în zeci de noi afaceri. Coreenii de rând au fost obişnuiţi să facă economii nu să consume. Coreea de Sud a devenit un centru de putere exportatoare.
0 coment.:
Trimiteți un comentariu
Nu folosiţi cuvinte necenzurate