Istoria neobișnuită a logourilor celebre

Virgula de la Nike, mărul Apple sunt logo-uri cunoscute pe întreaga planeta. Unele reproduc pur și simplu numele mărcii (Coca-Cola, Google), altele au o formă abstractă care evoca universul sau istoria (Mercedes, Citroën, Nike), litere stilizate (McDonald’s, Chanel), animale (Peugeot, Toblerone) sau reproduceri de armuri (Porsche, Cadillac). Capital.fr a realizat un istoric al celor mai cunoscute logo-uri din lume.
 
Adidas – trei linii continue
În 1971, logoul a fost reproiectat: trei dungi orizontale traversau un trifoi, simbolizînd diversitatea grupului. Noua schimbare în 1998: benzile (albastru si rosu), au luat forma unui diamant, ca urmare a preluarii companiei Solomon. Logoul actual, trei benzi în formă de munte, din 2005. Desenul cu trifoi a fost pastrat pentru seriile “vintage”, care reeditează cele mai bine vîndute articole.






Apple – mărul lui Steve Jobs este mărul lui Newton
Primul logo, proiectat de către un asociat al companiei Jobs, Ron Wayne, nu reprezenta deloc acest fruct, dar celebrul om de știință britanic se gîndea la proiectarea mărului. Considerat prea complicat, logoul inițial a fost înlocuit în 1977 de către mărul mușcat, proiectat de designerul Rob Janoff. Acesta a fost colorat apoi de culorile curcubeului, făcînd referire la povestea biblică din grădina Edenului. În 1997, logoul a luat nuanța actuală de gri-crom, sugestivă în lumea high-tech și care crează un aspect elegant al produselor.








Mercedes – trei brațe: apă, pămînt și aer
Fuziunea a dat naștere unui logo care combină în mod abil semnele distinctive ale firmelor celor doi pionieri ai automobilului. Centrul logoului era o stea cu trei ramuri, reprezentativă pentru Daimler: în tinerețe, i-a trimis soției sale o carte poștală reprezentînd casa  sa plasată pe o stea, pe care a scris: “Această stea îmi va lumina uzina, simbolizînd prosperitatea”. Cele trei brațe reprezinta universul unde sunt concepute motoarele lui Daimler: pe pămînt, pe apă, în aer. Autorul stelei a plasat coroana de lauri trasi de logoul Benz, reprezentînd succesul asupra competiției. Ulterior, s-a renunțat la coroana de lauri, din dorința de simplificare a logoului.





Carrefour – “C”-ul subliminal

Semnificatia săgeților nu este foarte evidentă, însă dinamismul albastrului poate fi interpretat ca o invitație de a intra în magazin.
Această parte de mister contribuie la forța logo-ului, culorile acestuia nelăsînd la îndoială naționalitatea distribuitorului.








McDonald’s – arcul dublu din Phoenix
El a fost inspirat de arcadele cu care arhitectul Stanley Metson a înconjurat unul din restaurantele din Phoenix (Arizona). Privite dintr-un unghi, ele formau litera “M”. Particularitatea acestui logo este că poate lua multe forme. Arcadele sunt mai groase sau mai subtiri, in functie de locul unde logourile sunt plasate – în restaurante, pe afișe publicitare, pe cutii Big Mac, etc. De asemenea, există diferențe de la o țară la alta. Timp de doi ani, arcul dublu galben se prezintă atît pe fundal roșu tradițional, sau pe un fundal verde.







Porsche – stemele Wurttemberg si Stuttgart
Un alt cal negru celebru din industria auto, cel deținut de Ferrari, are o poveste foarte diferită. Enzo Ferrari a proiectat, în 1923, pe avionul lui emblema unui aviator italian, ucis în timpul Primului Razboi Mondial.
Desenul amintea în ce regiment de cavalerie și-a început italianul cariera de pilot.












Google – cel mai vizualizat logo al tuturor timpurilor
Ea a vrut inițial să foloseasca numai culori primare, dar “L” a fost în cele din urmă colorat în verde  pentru a sugera ideea  că Google nu a urmat nicio regulă. De atunci, acest logo a fost schimbat de mai mult de 300 de ori de Dennis Hwang, designer responsabil pentru crearea de modele originale, “Google Doodle”, la aniversări de evenimente istorice sau personalități.





FedEx – sageata dintre “E” si “X”
În 1994, numele brăndului a fost schimbat în FedEx și agenția care a creat noul logo a avut ideea  stralucită de a plasa între “E” și “X”, un spațiu gol în formă de săgeată, simbolizînd viteza. Aceasta energizeaza logo-ul subtil, în mod subliminal. Culorile au ramas aceleați de la început.


Chupa Chups – creație Salvador Dalí
Artistul a dat produsului o identitate vizuală foarte simplă. Forma logo-ului (o margaretă) face numele brăndului vizibil pe ambalajul fiecarei acadele, și culorile, cele ale drapelului spaniol, sunt luminoase și atractive. Chupa Chups vinde mai mult de patru miliarde acadele pe an.












Audi – simbolul fuziunii a patru producători
După preluarea Auto Union de către Volkswagen în 1964, marca Audi a fost relansată prin seria Audi F103 iar logoul Auto Union a fost reluat.










Chanel – doua litere “C”, inițialele fondatorului
La începutul anilor 1920, ea a descoperit aceste litere intrețesute într-unul din locurile cele mai proeminente ale Coastei de Azur. La Irene Bretz, o americancă bogată care organiza petreceri sălbatice la castelul ei, Chateau de Crémat, în apropiere de Nisa. “Frumoasa Irene” i-a oferit permisiunea de a utiliza logo-ul cu cele două litere “C”, gravat pe una din arcadele castelului. Devenit sinonim cu luxul și eleganța, această emblemă este acum una dintre cele mai copiate din lumea modei de către producătorii de bunuri contrafăcute, alături de monograma Louis Vuitton.







Renault – diamantul în formă de capotă
În 1925, după primul său sfert de secol, firma a adoptat diamantul ca logo, mai bine adaptat  la capotele colturoase ale vremii. În 1959, acest logo a fost dotat cu un cod de culori (negru pe galben), apoi, în 1972, pictorul Vasarely i-a dat un aspect mai dinamic. Ultima sa versiune, care datează din 1992, prezintă un efect 3D, mai sobru.










BNP Paribas – stelele, valorile băncii
Cele patru stele, dintre care ultima se transformă într-o pasăre, proiectate de agenția de design Alta, amintesc de drapelul european și ilustrează cele patru valori cardinale ale grupului:  angajament, reactie, ambiție și creativitate. În 2008, stelele verzi devin albe pe fundalul verde. Această identitate vizuală a fost adoptată de catre Grupul Fortis și preluată de BNP Paribas, în 2009, a costat “numai” 150 milioane de euro.






Nike “swoosh”
A fost creat în 1971 de Carolyn Davidson, studentă la grafică și arte în cardul Universității din Portland. Phil Knight, fondatorul brăndului, a cerut o emblemă care simbolizeaza mișcarea. Davidson a primit în schimb 35 de dolari. “Nu-mi place acest logo, dar îl voi aprecia, probabil, mai tîrziu”, a marturisit Knight. În final, fondatorul Nike i-a oferit designerului acțiuni în cadrul grupului. Swoosh a fost folosit doar din 1988 si reprezinta o aripă stilizată a Nike, zeița greacă a victoriei. Virgula mai este întîlnită și la logourile Amazon și Visa.




Toyota – trei elipse care formează un “T”
Logoul este acum compus din trei elipse, cele două elipse mici reprezentînd relațiile de încredere stabilite între client și firmă. Ele au forma “T”, de la Toyota. Cea de-a treia, care le include pe cele două, simbolizează “creștere nelimitată în viitor”.











Citroen – blazonul uneltelor din Polonia
Înainte de a-și crea automobilul, André Citroën a condus o companie  de mecanică. El a descoperit în Polonia căpriorul dublu, unealta folosită la morărit. A adoptat această emblemă, chiar daca fabrică mașini.










BMW – o elice de avion în mișcare
Logoul creat în timpul  primului război mondial, reprezintă o elice de avion în mișcare. Alb și albastru sunt culorile drapelului Bavariei, unde a fost înființată compania (BMW este prescurtarea de la Bayerische Motoren Werke, ceea ce-nseamnă constructorul de motoare bavareze).











Tags: Adidas, Apple, Audi, BMW, BNP Paribas, Carrefour, Chanel, Chupa Chups, Citroen, FedEx, google, logo, McDonald's, Mercedes, Nike, Porsche, Renault, Toyota

0 coment.:

Trimiteți un comentariu

Nu folosiţi cuvinte necenzurate

Statistici

Web-Links.ro Director Web - unLink.ro - Adauga si site-ul tau Quality Web Hosting Hostgator.ro Blog din Moldova FREE Social Promotion

Share

 
back to top